maandag 8 augustus 2011

Part of the weekend never dies

Het was het laatste congéweekend.
En dat lijkt altijd minder tof dan een gewoon weekend.
Het is zoals het laatste weekend voor 1 september, waarbij de boekentas net te klein blijkt voor de brooddoos en het gekozen kaftpapier plots wat tegenvalt.

Maar goed, we maakten er het beste van en meer nog, we genoten ervan.
Met een gratis festival ergens heel ver weg, Bent Van Looy op schoot op het podium en de volgende dag zandkastelen bouwen met onze polarpull aan.
Dit alles overgoten met een spatje regen, een buitje hier en een wolkbreuk daar.

Wat me naadloos tot een creatieve uitspatting van een tijdje geleden brengt.
De IJverige Wijven, de leukste club van 't land, schuimden als echte circusartiesten de buurtfeesten af, het volk de kunst der flockfolie bijbrengend.
Om dat te demonstreren dienden er voorbeelden te worden gefabriceerd, wat ik uiteraard nog op het laatste moment moest doen.
Om de uitdaging nog wat groter te maken, koos ik voor de "moeilijk gaat ook"levenswijze en knipte ik pietepeuterige plastiekskes bij elkaar.
In het regenthema!
Want u vroeg zich al af waar die naadloze overgang precies in schuilging.
Wel hierin dus:

Van de regen in de drup en van de theekan in het taske.
Scherp flock-knippen lukt ondertussen behoorlijk, scherp fotograferen iets minder. Maar u ziet de bedoeling. En een beetje scheel, als u er te lang naar kijkt.
Er moest ook een vogel worden geflockt uiteraard, want vogels, dat is altijd scoren.
Zowel wanneer ze op uw rug fladderen als wanneer ze u in levende lijve vergezellen. Maar dat toon ik u later.

Nu gaan we dansen en oldskool body moven!



Flame on, I'm gone!
Maar ben snel terug, voor een recept met zure haring.
Ha!

8 opmerkingen:

Appelstien zei

een theepot! zalig!

Juffrouw Sanseveria zei

Ik ben fan van de vogels!

Nele P. zei

Wat een mooie flocksels!En ik meen het hè,ik wil dus nog altijd eens een avond met jou op stap!:)

Kaasmuis zei

ik ben fan!! wat een leuke ontwerpjes.

La fille Hella zei

Tof! dat vind ik echt een kunst flockfolie knippen, niet echt aan mij besteed :-)

Mamasha zei

Gij moogt mijn shirts komen flocken, anytime!

Janina Modaal zei

Nele: O, maar ooit komt dat er van hoor, daar ben ik rotsvast van overtuigd!
Kaasmuis: goed om weten :).
Mamasha: Gaarne!

Karen. zei

Zo leuk die flockfolie... ik heb hier ook rood liggen, maar had weinig ideëen. En nu wel, .. bedankt :)